• irodamanager

Megoldás notórius halogatók számára


Hogyan segít a változásban, ha felismered a halogatást?


Ha rendszeresen elmulasztod a fontos határidőket, nem végzed el a szükséges feladatokat, vagy csak egyszerűen túl sok időt töltesz alantas munkákkal, mint pl.: az e-mailjeid ellenőrzése ( napjában kb. 100-szor megnézed), talán mind annak a jele, hogy halógató típus vagy. Az emberek többségénél a halogatásnak három fő oka van:

  • szeretik a szorító határidők érzését,

  • el akarják kerülni az unalmas, hervasztó feladatok elvégzését, vagy

  • nem tudják eldönteni melyik feladatot csinálják meg először, így inkább úgy döntenek, egyiket sem csinálják meg.

Ahhoz, hogy kezelni tudd a problémát, először mindenképpen ki kell deríteni az okot. Amennyiben megtalálod a vállalkozásodban azt a pontot, amire jellemző a halogatásod, itt az ideje kitalálnod, hogyan is tudsz véget vetni ennek a viselkedésnek. Az esetek többségében az a megoldás, hogy azt mondod magadnak: “mától jobban beosztom az időmet”, vagy “ mától nem nézem óránként a Facebook oldalamat”, nem fogja megoldani a problémádat ( vagy legalábbis nem fog segíteni abban, hogy megoldd a fontos feladataidat). A halogatásra való hajlamon csak úgy tudsz túljutni, ha megváltoztatod a szokásaidat, viselkedésedet, ami eddig megakadályozott abban, hogy megoldd a fontos feladatokat.