- irodamanager
Munkaügyi adminisztráció
Olvastad a napokban megjelent cikket, hogy 2014-ben miért büntették a legmagasabb százalékban a munkáltatókat?
Főképp amiatt, mert nem volt rendben az adminisztráció a munkavállalókkal kapcsolatban.
Mikre gondolok?
- munkaszerződés,
- kötelező tájékoztató elemek,
- jelenléti ív vezetése,
- bejelentések megléte/nem léte.
Ez mind csak papírmunka kérdése, de ha nincs meg, komoly bírságokra számíthatsz! A könyvelődet nem ezért, s nem ezzel bíztad meg. Az nem mentség, hogy "de nekem a könyvelő nem szólt!". Mert a könyvelő a számviteli rend betartásáért felelős, a könyvelésedért, bevallásaidért, maximum a bérszámfejtést bevállalja.
A munkaügyi adminisztráció már egy másik terület, ami súlyoz 10.000-be kerülhet, ha nincs rendben.

Elkészítettem egy szabadon variálható, letölthető jelenléti ív mintát, hogy legalább ez rendben legyen, ha jönnek ellenőrizni a cégedet. Ha úgy érzed, hogy még másban is vannak az adminisztrációd terén hiányosságok, tudod hol találsz!?
Kiss-Márton Adrienn
irodamanager