- irodamanager
Rendszerezve-rendszerben
Mikor belevágunk életünk álmának megvalósításába, egy saját vállalkozásba, gyakran szembesülünk azokkal a problémákkal, hogy a saját szakmánkhoz értünk ugyan, de vállalkozóként egy csomó minden mást is kell csinálni...
Kisvállalkozóként talán nulladik lépésként a cégünk könyvelését szervezzük ki. Ez nagyon helyes is így, hiszen neki naprakész ismeretei vannak a témában, s ez elengedhetetlen a cég jó működéséhez. DE! a könyvelő is csak a hozzá beérkező dokumentumokból tud dolgozni, így fontos, hogy az adminisztrációnk rendben legyen, a számlák időben elkészüljenek, eljussanak a könyvelőhöz, stb.

Mérföldkőhöz érekzünk vállalkozásunkkal, ha eljön a pillanat, hogy talán föl kellene venni egy alkalmazottat.
Mikor, mire érdemes alkalmazottat fölvenni?
Természetesen olyan feladatra, ami még több pénzt termel nekünk, s ebből finanszírozni tudjuk az általa generált kiadásokat, úgy mint, bérek, járulékok. Emiatt érdemes olyan szakembert foglalkoztatni, aki még több megrendelést tud teljesíteni, akivel még hatékonyabb a szolgáltatásunk, s nő a termelési kapacitásunk. Természetesen adminisztrációs munkára is föl lehet venni valakit, ha ahhoz ragaszkodunk, hogy lássuk, minden nap szépen ott csücsül valaki az irodában, s még kávét is főz nekünk, de ha számunkra az a fontos, hogy az adminisztrációs munka profin el legyen végezve, ugyanakkor a cég számára ez ne jelentsen hatalmas költséget, akkor mindenképpen érdemes kiszervezni az adminisztrációt is.
Ha már van egy alkalmazottunk, akkor azzal együtt járnak újabb adminisztrációs terhek:
- bejelentés,
- üzemorvos,
- baleset védelmi oktatás,
- havonta a jelenléti ívek,
- bérszámfejtés, stb.
A könyvelőnk ezt örömmel meg is csinálja, DE! ma már a munkaügy nem egyenlő a bérszámfejtéssel...
Mire gondolok?
Fontos, s az idei évtől egyre inkább erre fognak kihegyeződni az ellenőrzések, hogy a munkavállalókkal kapcsolatban minden dokumentáció, nyilatkozat rendben legyen. Ha a Te szerződésedben a könyvelőddel nincs benne, hogy a könyvelésen kívül a munkaügyi adminisztrációt is ellátja, akkor mindenképpen érdemes felkeresned egy ilyen szakembert, aki rendbe teszi a személyi anyagokat a cégednél.
Sikeres vállalkozást kívánok!
Kiss-Márton Adrienn
a Te irodamanagered